رفع محدودیت‌های اینترنت بین‌المللی بعد از پایان جنگ

توضیح حضرتی در خصوص زمان بازگشایی اینترنت
رئیس شورای اطلاع‌رسانی اعلام کرد که محدودیت‌های اینترنت بین‌الملل با پایان جنگ برطرف خواهد شد.
الیاس حضرتی ، رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت امروز در حاشیه مراسم چهلمین روز شهادت سردار علی محمد نائینی با اشاره به محدودیت‌های اینترنت بین‌الملل ، خبر داد که بعد از پایان جنگ ، اینترنت بین‌الملل به وضعیت عادی برمی‌گردد. گفتنی‌است که با آغاز تجاوز دشمن به کشور ایران ، دسترسی به اینترنت بین‌الملل و برخی سرویس‌های آنلاین به دلایل حساس امنیتی با محدودیت‌های گسترده‌ای مواجه شد. این تصمیم با هدف جلوگیری از حملات سایبری ، سازمان‌یابی هسته‌های تروریستی، اختلال در هدایت پهپادهای مهاجم، صیانت از امنیت ملی و… اتخاذ شد. در حال حاضر با آغاز آتش‌بس در روزهای اخیر بخش‌هایی از خدمات آنلاین از جمله موتور جست‌وجوی گوگل ، سرویس جیمیل ، گوگل‌مپ ، گیت‌هاب و برخی ابزارهای فنی دیگر برای کاربران در دسترس است.در پایان حضرتی درباره دسترسی خبرنگاران به اینترنت بین‌الملل گفت که خبرنگاران از سرمایه‌های رسانه‌ای کشور هستند و در خط مقدم جبهه اطلاع‌رسانی فعالیت می‌کنند؛ بنابراین نمی‌توان آن‌ها را از ابزارهای ارتباطی و رسانه‌ای مورد نیازشان محروم کرد.

برچسب ها

, , , , , , , , , , , , , , ,
نظرات بینندگان:

بهرام گفته:

مگه جنگ تمام نشده؟ کار و زندگی من با اینترنت هست. بیچاره شدیم بخدا . . .



ارسال نظر (مرتبط با خبر )