
معاون امنیتی و انتظامی استانداری خراسان رضوی گفت: تاکنون ۴۹۰ هزار تبعه و مهاجران افغانستانی از طریق مرز دوغارون به کشورشان بازگشتهاند.
به گزارش خبر فوری ، امیرالله شمقدری امروز شنبه در بازدید از مرز دوغارون در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۴۹۰ هزار تبعه و مهاجر غیرمجاز افغانستانی از طریق مرز زمینی دوغارون به کشورشان بازگشتهاند.وی افزود: خروج ۶۷ درصد اتباع بازگشتی متعلق به مرز دوغارون است.

معاون امنیتی و انتظامی استانداری خراسان رضوی ادامه داد: دستگاههای مستقر در این گذرگاه مرزی با هدف تکریم و بدرقه مهاجران افغانستانی بسیج شدهاند و شهرداری تایباد نیز برای خدماترسانی پایکار آمده است.شمقدری بیان کرد: نصب سایهبان، ساخت سرویس بهداشتی، توزیع بستههای غذایی و آب آشامیدنی و ارائه خدمات پزشکی از جمله اقدامات انجامشده در گذرگاه مرزی دوغارون در راستای تسهیل خروج عزتمندانه مهاجران هستند.وی اضافه کرد: همچنین مسئولان حکومت سرپرست افغانستان در حال ساماندهی اتباع بازگشتی هستند و امکانات مناسبی در آن سوی مرز فراهم شده است.معاون امنیتی و انتظامی استانداری خراسان رضوی با اشاره به تفرقهافکنی دشمنان تصریح کرد: ایران و افغانستان دشمن مشترک دارند و رسانههای معاند این روزها برای برهمزدن انسجام دو ملت مسلمان و همزبان دستبهکار شدهاند. شمقدری خاطرنشان کرد: ما باید سعی کنیم عملیات روانی و رسانهای دشمن را باتکیهبر اشتراکات تاریخی و فرهنگی و تأکید بر آگاهی و دانایی خنثی کنیم.
برچسب ها
اتباع بازگشتی متعلق به مرز دوغارون, اخراج افغانستانی, اخراج افغانستانی ها, اخراج مهاجر افغانستانی, اخراج مهاجران افغانستانی, استانداری خراسان رضوی, امیرالله شمقدری, ایران و افغانستان, تبعه و مهاجر غیرمجاز, تبعه و مهاجران افغانستانی, معاون امنیتی و انتظامی استانداری خراسان رضوی, مهاجر غیرمجاز افغانستانی, مهاجران افغانستانیارسال نظر (مرتبط با خبر )
©2011-2026 rafenews.ir News Agency Website , All rights reserved.


